The Sardinian city has some great attractions to offer to its inhabitants as well as to Genevans who come to savour its numerous pleasures. To highlight its know-how and its neighbourhood stores, the City of Carouge has created a campaign entitled ’’Bienvenue ailleurs’’ (Welcome somewhere else). And for the more adventurous, two life-size treasure hunts offered by Urban Events are to be discovered between friends or ‘en famille’.
CAROUGE, A pleasure DESTINATION
Promoting Carouge and its economic structure as a local destination for pleasure and relaxation – that’s the goal of the city’s new campaign. With its signature Carouge, bienvenue ailleurs (Carouge, welcome somewhere else) the campaign portrays Carouge as a real change of scenery not far from home. With its 287 stores, its138 bistro terraces in summer, a market three times a week, a monthly flea market, a cinema, and an Olympic-size swimming pool, Carouge has what it takes to make you travel. The change of scenery is guaranteed.
TREASURE HUNTS
Outre les traditionnelles visites guidées, un jeu de pistes à découvrir entre amis ou en famille attend les plus téméraires. Sur le thème des glaces, URBAN EVENTS propose un jeu unique et original dénommé la "Chasse aux glaces" , mêlant énigmes, défis et dégustations de glaces. Cette activité a pour but de faire découvrir l’aspect historique et culturel de la ville tout en promouvant les lieux de restauration et des produits locaux dans un esprit de cohésion d’équipe. Le jeu destiné aux familles dure une heure et demi. Le parcours est soutenu par la Ville de Carouge et offert au tarif de 10.- au lieu de 18.- par personne.